6 rád ako zatočiť s vysokým krvným tlakom!

Tichý strašiak. Aj tak sa hovorí vysokému krvnému tlaku, ktorý trápi čoraz viac mladších ľudí. Skôr ako zaklopete na dvere lekára, zamyslite sa, či si neviete pomôcť aj sami jednoduchými tipmi.
 
Únava, stres, nervozita, nezdravé ťažké jedlá. To všetko prispieva k zvýšeniu krvného tlaku. Potom sa cítite malátni, bolí vás hlava, ste unavení a neviete zaspať. To je len niekoľko nepríjemných stavov, ktoré môžete pociťovať a pritom existujú jednoduché rady, ako dostať svoj tlak do pohody.

Pokiaľ nemáte príliš vysoký krvný tlak, ktorý musí lekár liečiť tabletkami, správnou životosprávou si pomôžete bez pomoci.

Najdôležitejšie zásady, ktoré by ste mali dodržiavať sú:

  • vylúčiť z jedálnička mastné jedlá
  • obmedziť soľ v jedlách
  • prestať fajčiť
  • vylúčiť alkohol
  • vyhýbať sa stresovým situáciám
  • pravidelný pohyb alebo športovať

Šport je všeobecne dobrý pomocník pri liečení rôznych ochorení. Aj pre ľudí, ktorí trpia hypertenziou platí, že zdravým pohybom nič nepokazia a ich zdravotný stav sa môže zlepšiť. Okrem lepšieho pocitu a pár ubudnutých kíl sa môžete tešiť na optimálny krvný tlak. Avšak treba dbať na správny výber pohybovej aktivity, ktorá tlak ešte viac nezvýši.

Vhodné sú dynamické a vytrvalostné druhy športu. Odporúča sa turistika, chôdza, beh, bežkovanie, tanec, ale aj plávanie či tenis. Okrem toho je výbornou voľbou relaxačné  alebo skupinové cvičenie, ktoré môžete cvičiť pod dohľadom skúsených fyzioterapeutov aj v AMBIO Rehabilitačnom centre v Bratislave.